בתחום השיווק הדיגיטלי יש להיות עם היד על הדופק, וזאת כי לפחות דבר אחד שהיה נכון אתמול היום כבר אינו רלוונטי, כך שגם אם תחום זה יחסית חדש, הוא עדיין ממשיך לבעוט ולהשתנות ועל כן מי שמבקש להרוויח את המרב, צריך לבחון מהם החוקים נכון להיום, ולו כי מדובר במשחק שראוי לשחק – רק צריך לדעת איפה וכיצד.

שיווק חכם וממוקד
אם נבקש להגדיר מהו שיווק דיגיטלי, נציין שהוא שיווק חכם וממוקד, ולו כי מדובר בכלי שיווקי שמאפשר לנו מבלי לצאת מהבית להפנות מידע פרסומי ללקוח פוטנציאלי ואף באופן שהלקוח יאמר לנו בסוף היום תודה ויבקש מידע נוסף.

כמו כן, מי שבוחר לפתוח חנות אינטרנטית, מצליח לחסוך את ההוצאות השוטפות של חנות פיזית, נמנע מלעבוד סביב לשעון, מצליח למסור מידע רב מבלי לפתוח את הפה, זוכה לעדכן בלחיצת כפתור את המבצעים האחרונים ומבלי להתבייש מציע ללקוח שורת מוצרים משלימים.

אי לכך קשה להישאר אדישים וקשה שלא להצטרף למשחק, אך על מנת להצטרף ולצאת מנצחים, יש צורך ביד מכוונת, כלומר מומלץ לחבור אל משרד פרסום ששוחה במים ותוך כדי חושב כיצד לתפוס את הגל הבא.

יישור קו
לאחר שהבנו מהו כוחו של נכס דיגיטלי, נעצור להבהיר מה הוא כולל, וזאת כי כפי שציינו, ייתכן שמה שהכרנו אתמול היום מהווה רק מידע חלקי ובנוסף לא כולנו חיים ונושמים את התחום, ועל כן חשוב ליישר קו.

ובכן שיווק דיגיטלי מתייחס לעולם נדל"ני יוקרתי ביותר של נכסים ויראליים, נכסים כגון פרופיל במדיה חברתית, אפליקציה, לקיחת חלק בפורום מקצועי, אינטרנט, בלוג, סרטון ביוטיוב, ניוזלטר, כתיבת מדריכים, טאבולה אאוטבריין ועוד.

מכאן שניתן לראות שהמבחר קיים ועל כן נעצור ונציין שהחוכמה היא לדעת איפה לפעול וכיצד, כי כפי שכולם יודעים, עדיפה ירייה אחת מדויקת מאשר ירייה מפוזרת לכל הכיוונים.

מבקשים דוגמה?
ציינו שתחום השיווק הדיגיטלי ממשיך להשתנות ולהתייעל, ועל כן נציין שתי דוגמאות: ראשית בשלושת השנים האחרונות האינטרנט הנייד הוביל לשינוי מגמה משמעותי, כך שאם עד כה רוב הפעולות נעשו מהמחשב הנייח, הרי שכיום הטאבלטים והמכשירים הניידים מקבלים את חזית הבמה,
כך שניתן לבצע מגוון פעולות בכול שעה ויותר מכך – מכל מקום.

שינוי זה הוביל את המפרסמים להיות יותר חדים, ולו כי הנגישות הגדולה בתחום הפרסום הפכה את הלקוחות ליותר בררנים ומכאן שאת חברת הפרסום להרבה יותר חדה ויעילה.

כמו כן, חידוש זה הוביל את גוגל לתגמל עסקים שהאתר שלהם מותאם למכשירים הניידים.

כדוגמה שנייה נציין שהחידושים הטכנולוגיים משפיעים בין היתר גם על הפן האנושי, וכראייה ניתן לראות יותר מומחים צעירים שמתמחים בנישה מסוימת, כך שמשרדי פרסום צרכים לשלב נכונה בין עובדים כלליים ומנוסים לבין עובדים נישתיים וחדשים.