אפליקציית HappySale היא שוק למכירת פריטים משומשים וחדשים המחוברת ישירות לפייסבוק, שמאפשרת ליצור מכירה חדשה בפחות מחצי דקה האפליקציה פותחה על ידי חברת HappySale , סטארט אפ צעיר בן 5 חודשים, שזה המוצר הראשון שלו. HappySale זמינה להורדה בשלב זה למכשירי אנדרואיד בלבד.
"הרעיון מאחורי אפליקציית הפי סייל לאנדרואיד התחיל בגלל הילדים שלי", מספר דורון ניר, מנכ"ל החברה. "רציתי למכור כסא האכלה מאד יקר ולא שימושי באחד מלוחות המשומשים האינטרנטיים. אני חושב שתהליך המכירה באתרים האלה לא יעיל: לצלם תמונות, להעלות לרשת, לכווץ אותן, ליצור מכירה ואז לתחזק אותה. בסופו של דבר, אתה פשוט לא עושה את זה. התחלתי לדבר עם חברים בעולם, וגיליתי שכולם נתקלים באותה תופעה. בסופו של דבר רוב האנשים מפרסמים את המכירות בפייסבוק. כאן בדיוק נכנסת HappySale לתמונה".
התהליך של יצירת מכירה ב- HappySale הוא פשוט מאד ולוקח פחות מחצי דקה: מצלמים את המוצר ומכניסים את שמו. האפליקציה מחפשת באופן אוטומטי את המוצר, ומביאה מהרשת את המידע עליו. כך למשל, אם תרצו למכור לפטופ, לא תצטרכו להכניס את כל המפרט שלו אלא רק את הדגם. המידע יתמלא באופן אוטומטי. לאחר מכן האפליקציה תמליץ לכם על מחיר שבו כדאי לפרסם את המכירה, ולבסוף תבחרו היכן אתם רוצים לפרסם אותה: פייסבוק, טוויטר, גוגל פלוס או קבוצות פייסבוק ספציפיות שמיועדות למכירות
בנושאים שונים.
"נושא המחיר הוא אחד המשמעותיים שעבדנו עליו. רוב הזמן הסיבה שבגלל אנשים לא מצליחים למכור היא שהם פשוט קובעים מחיר גבוה מדי, בלי להבין שמחירו של המוצר הזה ירד והעובדה שהוא משומש מחייבת למכור בהרבה פחות כסף" מספר ראם שרמן, מנהל מוצר ומפתח בחברה. "מנוע המחירים שלנו מציג למשתמש בכמה כדאי לו למכור כדי שהמכירה תיסגר. כמובן שהמשתמש יכול לבחור במחיר אחר".
חברת HappySale הוקמה על ידי ארבעה שותפים: דורון ניר, דייויד קריב, ראם שרמן וטמיר שומר. כולם גיקים וגיימרים שמפתחים מוצרים וקרובים מאד לקהילת היזמות המקומית. "אנחנו מכירים למעלה מעשור, והרבה זמן דיברנו על הקמה ובנייה של משהו ביחד" מספר דורון. "אבל זו הפעם הראשונה שאנחנו מקימים חברה יחד. זה תענוג עצום לעבוד עם חברים שאתה מכיר כל כך הרבה זמן".
הפי סייל תתמקד באיסוף מידע על מכירות גם בלוחות מודעות חיצוניים: "המטרה העתידית שלנו היא להיות המקום שמרכז עבורך את כל פעילות המסחר האלקטרוני שרץ ברשת החברתית שלך. אם חברים שלך מפרסמים משהו למכירה, אנחנו נביא את זה לאפליקציה. אם תרצה לקנות משהו, תוכל לפרסם שאתה מחפש לקנות מוצר מסויים, וכמובן נאפשר למשתמשים לקבל התראות על מוצרים שחברים שלהם מוכרים. בנוסף, אנחנו בודקים כרגע את האפשרות להשיק לוחות לתחומים ספציפיים כמו דירות, גדג'טים או אופניים. ישנן קהילות מאד מוצלחות שקמות סביב המוצרים האלה, ורוב הפעילות מתרחשת היום ברשתות החברתיות".
החברה קיבלה השקעה ראשונית מיוסי ורדי, ומתכוונת לצאת בקרוב לסיבוב גיוס נוסף. "אנחנו מתמקדים כרגע בשוק הישראלי ועובדים קשה כדי ללטש את חווית המשתמש. השוק הישראלי הוא נפלא מהבחינה הזו, כי כולם שמחים לעזור והפידבק שאתה מקבל ממשתמשים הוא נהדר. בשלב הבא נצא לשווקים האמריקאי והאירופאי".
להורדת אפליקציית הפי סייל לאנדרואיד